top of page
תמונת הסופר/תאייל הראל

להפסיק לעשן עם יעל רון | מפתחת השיטה היעילה בארץ לגמילה מעישון

אם ניסתן.ם לאחרונה להיגמל מעישון וחלמתם על הרגע בו תדליקו את הסיגריה האחרונה ודאי שמעתם על יעל רון.

יעל רון מומחית ומאמנת מוסמכת בעלת מוניטין ידוע בתחום הגמילה מעישון. בכתבה המרתקת תקראו בהרחבה על תפיסת עולמה שמובילה להצלחות מוכחות בתחום.

איך מתחילים להפסיק? התשובות בכתבה ובמדריך המצורף.


אימון לגמילה מעישון

את עשרים השנים האחרונות הקדישה יעל רון לתחום האימון האישי וההנחיה, היא הוסמכה בלשכת המאמנים, הוסמכה לאמן בשיטות אימון שונות כגון שיטת סאטיה וכיום היא מנחה ומאמנת מקצועית לגמילה מעישון בשיטת הטרנספורמציה.


מה זה "שיטת הטרנספורמציה" ?

"טרנספורמציה" נגזרת מהמילה שינוי והיא דרך לגמילה מעישון שפיתחתי מתוך ניסיון של שנים רבות. הדרך הזאת אפשרה לי באופן אישי להשתחרר מהצורך לעשן וסייעה לי באופן משמעותי להתגבר על המכשולים בתהליך הגמילה, להצליח להישאר רגועה, לטפל במערכת העיכול כאשר הגיעו תופעות הלוואי ולהצליח לייצר שינוי אמיתי בחיי".



הראש אומר stop והגוף מבקש עוד. איך מנצחים את המצב הזה?

השלב הראשון הוא להתחיל לנהל את תחושות הגוף שמבקש כל פעם מחדש עוד סיגריה.

בימינו ידועה ומקובלת התפיסה שבגופנו ישנה יכולת ריפוי עצמית שנובעת מתוך הקשר של גוף ונפש או במילים אחרות גוף ותודעה. על מנת שנוכל לזרום בחופשיות, עלינו לשחרר דפוסים ואמונות שמפחיתים את האנרגיה שלנו, לטובת גמילה מעישון .


להפעיל את תודעת העל שלנו כאשר אנחנו מחוברים לתודעת העל שלנו, יש בכוחנו לזהות את הכוחות הפנימיים שלנו, להבין שהגוף שלנו חזק ומסוגל.


הז'אנר אליו אני משתייכת הוא הז'אנר של שיטות אימון מבוססות גוף אך לא על ידי מגע. אני מביאה אימון של תשומת לב לתחושות הגוף ולשפה שפתחנו במהלך חיינו. אנחנו "מפתחים את השרירים הללו" ולומדים לדבר עם הגוף בשפתו.


חוויות שאנו חווים בחיינו בכלל ולגביי היותנו מעשנים בפרט, מאוחסנות וצרובות בגוף כחוויה חזקה. הפרשנות לחוויות שלנו הן אלה שקובעות. הן הסיבה שהמציאות שלנו לא משתנה ואנשים נשארים מעשנים. אנחנו רוצים ליצור שינוי בפרשנות וכפועל יוצא יתרחש שינוי גם בתחושות של הגוף שאינן מאפשרות כיום להפסיק לעשן.


מה הסיבה שאנשים ממשיכים לעשן?


מה שהכי "תוקע" אנשים זה שהם שבויים בתוך תודעת העבר.

אולי הם עדיין אומרים לעצמם משפטים כמו: "אני אוהב לעשן", "כיף לי לעשן בחברה", "אני אשתעמם אם לא אעשן", "סיגריה שתיים ביום זה כלום", "אני רוצה להגיע למטרה שאני מעשן סיגריה- שתיים בשבוע, מבחינתי זה יהיה כאילו נגמלתי" "זה מילוי, אני אפילו לא יודע מה זה ממלא לי". אלו משפטים שמחזיקים אותם עדיין מעשנים.

אבל האמירות הללו הן רק פרשנות מהעבר ועם יד על הלב הן מרגיעות אך מונעות את היכולת להפסיק לעשן לתמיד.


אם אנשים ירשו לעצמם להגיד את האמת ללא הפחדים, עם יד הלב, הם יודו שהם רוצים להפסיק לעשן לגמרי, ולכן באימון אנחנו מטפלים בפחד שמונע גישה לתודעת העל והניסים בגוף.


במהלך התהליך, אנשים נפטרים מ"רעשי הרקע" של העבר, ולומדים להשתחרר ממנו ואז העתיד פתוח לשינוי, יש המון אנרגיה זמינה ומסוגלות להשתחרר מהסבל הזה.

בסדנה, אנשים לומדים לזהות מה הסיגריה מספקת להם, למה הם ממשיכים בעישון. הייתה מישהי שאמרה שהיא אוהבת את הסיגריה שלה בערב, יחד עם כוס היין שהיא שותה במרפסת בסוף היום. זה נותן לה להרגיש סקסית, קלילה ו"שובבית", ככה היא קראה לזה. כשנכנסנו יותר לעומק, הבנו שמה שנמצא שם, הוא הפחד מזה שהיא הולכת ומזדקנת. היה שם פירוק של התחושה שעלתה לפני השטח, הבנו שהיא תרגיש יותר טוב בלי הסיגריה והיום היא עדיין יושבת במרפסת בסוף היום, עושה דברים אחרים ו"מעיין השובבות" שלה נובע ממקומות אחרים. ממקום של אהבה.


מה תאמרי לאדם שניסה להיגמל בשיטות שונות ולא הצליח. האם יש לו סיכוי להצליח בסופו של דבר ?

כאשר מנסים לטפל רק ב"בעיה" של העישון עצמו ולתת לה פתרון, לא תמיד זה מצליח. צריך לגשת ממקום הוויתי בו אנחנו מבינים מה בתוכנו משאיר אותנו מעשנים. צריך להכיר בכך שהאדם הוא ישות הוליסטית, הגוף משפיע על הנפש ולהפך. כאשר השינוי שנעשה הוא שינוי מבפנים, שמטפל בתודעה, זה מגדיל את סיכויי ההצלחה. לכן בסדנה העבודה הינה ברמה האישית.


איך אנשים עושים שינוי בעקבות הסדנא?

בסדנה מכירים ולומדים את הנוסחה לטרנספורמציה שמאפשרת גמילה מעישון , לתמיד.

את הנוסחה פיתחתי מתוך 20 שנותיי בתחום האימון, מתוך פגישות והיכרות עם אנשים מעשנים, זיקקתי את הפרמטרים הדומים, יחד עם חיבור לגופי ידע נוספים יצרתי את הנוסחה המנצחת לגמילה מעישון.


טרנספורמציה מתחילה בהקשבה. הקשבה ממקום ריק ונקי היא המקור להכל והדרך לצאת מהאוטומט.

הקשבה למחשבות ולתחושות הגוף מאפשרת לנו להשתחרר מהעבר ולאפשר קוהרנטיות של הרצונות עם תחושות הגוף ולהגמל מעישון.

שכשאתם מקשיבים אתם בנוכחות מלאה בחיים שלכם, אתם לוקחים את השליטה חזרה לידיים שלכם ומסוגלים לעשות כל שינוי שתרצו להוביל בחייכם.



טיפ בעניין הפחד מהשמנה שלאחר הגמילה מעישון.

צריך להבין כשהגוף נמצא בלחץ , באופן טבעי מערכת העיכול נעשית איטית יותר, סוכר מופרש לגוף כדי לאזן אותו וכך נוצרת השמנה. השאיפה היא להגיע לרגיעה טבעית ללא תלות בסיגריה, שבה הגוף מפריש הורמונים טבעיים שמאזנים את המעיים, מחזקים את מערכת העיכול ואת הגוף שלכם. בשיטת הטרנספורמציה תתאמנו ותפתחו את זה, בדיוק כמו לפתח שרירים. אתם תעשו וזה יקרה.


עושים, מתאמנים ומגיעים לתוצאות.



 




Σχόλια


bottom of page