top of page
תמונת הסופר/תאבי יופה

הדרך להגשמת חלומות טכנולוגיים מתחילה בנראוס

חייו של קובי כהן, כמו חייהם של תושבי מדינת ישראל כולה, מתחלקים לשניים: לפני ה-7.10 ואחריו. לפני המלחמה הוא ניהל עסק בתחום החדשנות, ליווה אנשים וקידם פרויקטים עד שיצאו לאור. ממש כמו ללוות לידה. הוא התמקד בלקוחות עם סיכויי הצלחה גבוהים במיוחד ודחה את השאר, אבל אז פרצה המלחמה.


"אני אלוף משנה במילואים, בשירות מילואים עוד מעט כבר שנה, במהלכו פיקדתי על הרבה מאוד אנשים", מספר כהן, "והבנתי שצריך לעשות יותר. כמו שאני עושה יותר במילואים, צריך לעשות יותר באזרחות. המטרה שלי היא לעזור לאנשים להגשים חלומות, לעזור להם לספר את הסיפור שלהם. אני יודע לתרגם את המחשבות לתוכנית עבודה, ומהסיבה הזו החלטתי שהגיע הזמן להגדיל את הפעילות".


קובי כהן, 59, הוא הבעלים והמנכ"ל של חברת נראוס חדשנות בע"מ, המתמחה בליווי עסקים לצורך קבלת מימון באמצעות מענקים של רשות החדשנות והאיחוד האירופי (חדשנות) ומשרד הכלכלה (יצוא והשקעות) בשורה של ענפים. עד היום, בעזרת החברה, גויסו יותר מ-220 מיליון שקלים במענקים לא מדללים.


"אם עד ה-7.10 הפרסום שלנו היה בעיקר מפה לאוזן היום אני מבין שמי שיכול עוד, צריך לעשות עוד", הוסיף כהן, 

"אם אני יכול לגרום ליזם עם רעיון ליישם אותו ולמכור, להשלים את הפיתוח שלו ולגייס את האנשים החדשים, זה מה שאני צריך לעשות. בסופו של דבר זה עוד סוג של מילואים והיום אני מבין שפשוט צריך לעשות יותר וכולם ירוויחו מזה: היזם מרוויח, הכלכלה מרוויחה, אני מרוויח והעובדים שלי מרוויחים.


גם בשיחות שאני מקיים עם השותף שלי והמנטור האישי שלי שנים רבות יגאל ארליך, עולה העניין שבתקופה כזו צריך וראוי לעזור כמה שיותר. נכון שאנחנו בסופו של דבר עסק, אבל אנחנו עסק עם שליחות".


אז מי בעצם היית רוצה שיפנה אליך לעזרה?

"אני פונה לחברות שעוסקות בטכנולוגיה וטכנולוגיה אפשר למצוא בכל מקום: במזון, בתוכנה, במפעלי ייצור, במכשירים רפואיים, בפיזיקה, בכימיה, באופטיקה וגם בתחבורה. הנושאים שאנחנו יודעים לעזור בהם חובקים את כל עולמות הטכנולוגיה, כשהאנשים שאיתם אנחנו עובדים הם לרוב מנכ"לים או מנהלי הפיתוח בחברות. המומחיות שלנו היא ביכולת לעשות סדר בתוכנית העבודה של חברות שרוצות לקבל מימון חיצוני על מנת לקדם את העסק שלהם בצורה מסחרית, כשהקידום של העיסוק מבוסס על קידום טכנולוגיה. אנחנו מספרים את הסיפור שלהן בצורה נכונה, מזקקים את הנושא הטכנולוגיה ועוזרים להן להתמודד עם דרישות של תוכניות המימון כדי להגיש בקשה מוצלחת בישראל ובאירופה".



מה אתה הכי אוהב במקצוע?

"אני נהנה לעבוד עם אנשים שעוסקים בחדשנות ועם כאלה שרוצים לפתח ולהסתכל קדימה, שרואים באתגר הזדמנות ושקושי לא מוביל אותם לייאוש. בסך הכל אני נהנה לעבוד עם אנשים ורוצה לעבוד עם יותר. עד היום גייסנו באמצעות התוכניות שלנו כרבע מיליארד שקלים בכל התחומים הטכנולוגים, ויש לנו הבנה שקיימת עוד מסה קריטית ושצריך להביא את הבשורה לקהל רחב יותר".


איזו עצה היית נותן למי שבתחילת הדרך?

"להפריד בין הטכנולוגיה לבין הניהול. בודדים האנשים שמבינים גם בניהול וגם בטכנולוגיה, לכן תנו את הניהול לאנשים שמבינים בניהול ותתמקדו בטכנולוגיה".




Comments


bottom of page