top of page
תמונת הסופר/תאבי יופה

המרוץ אחרי הגלימה


עריכת דין הייתה חלומו של ארז שגיב מאז ומתמיד, אותו שאב מתוכנית טלוויזיה "המרוץ אחרי הגלימה", שהרשימה אותו עוד בהיותו ילד קטן. ההתחבטות וההתפלפלות בסוגיות משפטיות בשילוב הרצאות שהובאו בכל פרק שבו את ליבו ומחשבתו כאחד – "אני אהיה כמוהם" אמר, זה מה שרצה כל חייו, זה היעד ואותו ביקש להגשים – מכאן, הכל כבר היסטוריה.


צילום לילך תוינה
ארז שגיב

ארז הפך להיות עו"ד ורו"ח ותיק מזה 25 שנים, מומחה בתחום המיסוי, אשר את מומחיותו זו רכש ברשות המיסים, שם כיהן בתפקידו האחרון כמנהל החטיבה המקצועית, וכמי שאחראי על עובדים רבים ועל התווית מדיניות פיסקאלית בישראל, בתקופה שבה נערכו שלוש רפורמות מס בהן לקח חלק משמעותי.













"היופי הוא לדעת לחשוב מחוץ לקופסה ולמצוא פתרונות לבעיות משפטיות-חשבונאיות שונות ומגוונות שדורשות חשיבה עמוקה ומורכבת המשלבת מצד אחד משפט ומצד שני פיננסים וחשבונאות"

אומר עו"ד שגיב.

"אנחנו עושים שימוש בארגז כלים רחב המשלב דיסציפלינות משפטיות-פיננסיות-חשבונאיות רבות, ביחד עם כלים אחרים המאפשרים לנו להשיג ללקוחות שלנו את הכי טוב שהם מבקשים וצריכים"

הוא מוסיף.



אין ספק, טוען עו"ד שגיב "כי המורכבות שמייצרים אירועים, מחייבת ליווי מקצועי של מומחים בתחומם, ולמשרדנו יש את ארגז הכלים המתאים להוביל וללוות אירועים אלה לחוף מבטחים מבחינת הלקוח; פעם אחת זו עסקה בנדל"ן, פעם אחרת זו עסקה של שינוי מבנה במניות חברה, ופעם זה תיק מיסוי שבו יצאו ללקוח שומות והוא גם מואשם בפלילים כי השומות מלוות בעבירות מס – הכל תופס, ואנחנו נותנים פתרון שלם ומלא, בליווי אישי צמוד של השותפים במשרד, וברמה הכי גבוהה שיש. אנחנו מבינים שמצרך זה נדיר והלקוחות מבינים שאנחנו הפתרון לשאלות הנוגעות לעסקים שהם מנהלים ובבעלותם והם מביאים לפתחנו".



אני תלמיד מעולה, ואם אני מורה כזה – אחרים יעידו, לא אנ

למרות אהבת עו"ד שגיב למשפטים, הוא התחיל דווקא בלימודי חשבונאות, ושנה לאחר שקיבל את רישיון רואה החשבון, הוסמך לעורך דין. מיד לאחר מכן התחיל ליישם את השילוב בין שני מקצועות אלה ולהבין את המשמעות של השימוש בהם; לחיים בכלל ולעבודתו והתמחותו בפרט, כאשר התקבל לרשות המיסים.











אני מביא מהאישיות שלי ערכים, ידע וניסיון שאינם קשורים למקצוע

ברשות המיסים עבר עו"ד שגיב קורס מפקחים אשר בסוף שירותו במערכת היה אחראי עליו וכתב את תכני הקורס, ובתוך כך הכשיר מאות מפקחים לעבודה בתחום מומחיותו. כמפקח מס בדק אלפי תיקים בתחומים עסקיים שונים ורכש מיומנויות מיוחדות שמאפשרות לו כיום להפשיט – פשוטו כמשמעו - כל עסק, לראות אותו ואת הדוחות והנתונים הכספיים הקשורים בו עירומים, ודרך רנטגן להבין כל מה שעסק צריך, גם כאשר הלקוח לא חושב על זה, ולא יודע למפות צרכים אלה בעצמו, ולפיכך מתקשה בהובלתו העתידית.


מפקיד שומה תל אביב 1,

לאחר 4 שנות שירות במערכת, עבר עו"ד שגיב להתמחות במחלקה המשפטית של רשות המיסים, ובתום אותה שנה "נשאב" למחלקה המקצועית לנהל בה את תחום הקבלנים והנדל"ן. ההתפתחות המקצועית של עו"ד שגיב נסקה, והוא נטל חלק נכבד בהובלת 3 רפורמות (מס הכנסה, מיסוי מקרקעין ונאמנויות), והפך להיות חלק מצוות ההנהלה המקצועית של רשות המיסים עם מינויו למנהל החטיבה המקצועית בשנת 2002, לאחר 7 שנים בלבד במערכת.


בתפקיד זה, אליו שאף להגיע מהיום הראשון שהתקבל לרשות המיסים, קיבל לאחריותו להוביל את הטיפול בסוגיות המס המורכבות ביותר שזו נדרשת לטפל בהן, ובדרך היה חלק ממובילי ביצוע החקיקה של "רפורמת רבינוביץ" ששינתה את פני פקודת מס הכנסה מקצה לקצה.



"כשפרשתי מרשות המיסים ב- 2005 היה בידי ארגז כלים משפטי-חשבונאי-פיננסי רציני, הכולל ניסיון מצטבר מעשי של יותר מעשור במערכת, שהעמיד אותי מבחינתי על גג העולם, ועתה כל שנדרש ממני הוא להוכיח לעצמי וללקוחות העתידיים שלי, שההשקעה שלי על פני תקופה רבת שנים בהכרת המערכת ורשות המיסים מבפנים, בשילוב היכולות האישיות שלי, יש לה ערך רב"

מזכיר עו"ד שגיב.


"רציתי להגשים את עצמי בכל מובן. החלטתי שאני רוצה לעמוד בפני אתגרים נוספים מעבר לתחום המיסוי, ולהתפתח לאן שהדרך תוביל אותי (והוא מספר את הסיפור של אליס בארץ הפלאות), ולכן התחלתי לעסוק בנוסף למיסוי גם בענפי משפט נוספים - נדל"ן, מסחרי, תאגידים, צווארון לבן, ומשם לאחר שהמשרד התפתח וגדל, התווספו תחומים נוספים כדוגמת ליטיגציה, דיני עבודה, דיני משפחה (חלקים פיננסים ונדל"ן), הוצל"פ וחדלות פירעון. ועדיין, נשארנו משרד בוטיק שמעניק שירות מקצועי ביותר ואישי ללקוחות, כאשר השותפים בעצמם מלווים אותם בכל שלב ושלב באופן צמוד" – מוסיף עו"ד שגיב.


היופי הוא לדעת לחשוב מחוץ לקופא
היופי הוא לדעת לחשוב מחוץ לקופסא

היום עומד עו"ד שגיב בראש משרד בוטיק בעל התמחויות שונות ולצידו שני שותפים; עו"ד ורו"ח יגיל בלזר - אף הוא מפורשי רשות המיסים, כאשר בתפקידו האחרון שימש כעוזר למשנה לנציב מס הכנסה, ולפני כן כמפקח מס ביחידה למיסוי בינלאומי ופקיד שומה כפר סבא, ועו"ד מיכל יקר-עזרא - אשר מנהלת במשרד את מחלקת הליטיגציה והמסחר. לאלה מצטרפים מעת לעת עורכי דין נוספים, שהשילוב שלהם יחד, הוא מתכון מנצח.



"בדומה לכל אחד אחר, אני מביא מהאישיות שלי ערכים, ידע וניסיון שאינם קשורים למקצוע, ולהיפך – אני מקבל מהמקצוע מה שלא הייתי מקבל באף מקצוע אחר, לומד תוך כדי כך להשביח את עצמי מידי יום ביומו, ומעניק לכל מי שסובב אותי את החוויה לעשות בהצלחה ובכיף וליהנות מכל התהליך. אני יודע, ולא אני אמרתי זאת, בכל אחד מאיתנו יש תלמיד ומורה. אני תלמיד מעולה, ואם אני מורה כזה – אחרים יעידו, לא אני" - מסביר עו"ד שגיב.


"בעבר למדתי רבות מהסטודנטים, וזה היה כשעוד לימדתי מיסים בלימודי ראיית חשבון, ואני מקווה שלימדתי אותם לא פחות. היום אני מדריך את עורכי הדין והמתמחים שלי, ובדומה הם מלמדים אותי. הסינרגיה בין אנשים בעבודה היא קריטית להצלחה, ואנחנו מתייחסים למשרד כאל משפחה, וכל בן משפחה כבן משפחה, מקבל מה שהמשפחה נותנת ומעניק לאחרים מה שהמשפחה מבקשת – גישה זו מאחדת ומשפרת את עבודתנו לטובת הלקוחות, שמרגישים אף הם בבית – ואני נותן להם את הלב וכל מה שיש בידי להעניק להם - זו עבודה במישור אחר" - עו"ד שגיב מדגיש.





איך נראה יום עבודה טיפוסי שלך?

"אני מתחיל אותו בשש בבוקר, ולרוב אני הולך לישון אחרי חצות ולפעמים באמצע הלילה. רוב שעות היום מוקדשות ללקוחות ולצוות המשרד, וכשאני חוזר לביתי בסוף יום, וכן בסופי שבוע וכך גם בחגים, אני מפנה זמן למשפחה, אימונים בחדר כושר – היום אני מבין עד כמה זה משנה חיים, כתיבת דוקטורט בהיסטוריה (מקווה שאסיים), ולימודי תואר שני בתחומים שאני אוהב".


"והכי חשוב, אני מוצא זמן להגשמת התחביב שלי – טיולי שטח רגליים, כשבכל שנה אני מפנה זמן למספר טיולי שטח ארוכים של מאות ק"מ, בארץ ובעולם. טיולים אלה מנקים לי את הראש, מטעינים את הבטריות, ומאפשרים לי "לעוף" כשאני חוזר מהם ועובד לטובת הלקוחות ביחד עם השותפים והעובדים שלי במשרד".




מהם מקורות ההשראה שלך?

"אלה הם האנשים, המפגש עם אנשים, החיים בצד ההבדלים ביניהם והניסיון להבין את העולם של כל אחד שאני מכיר בדרך שאני עובר. אנשים שאנחנו פוגשים בדרך יוצרים לנו את החווית שאיתן אנחנו "עולים למעלה". אני מקווה שאוכל לחוות כמה שיותר חוויות מהסוג הטוב, שאוכל לומר – ארז היית כאן, וניצלת כל רגע מחייך. זו כנראה גם הסיבה שבחרתי במקצוע שאני עוסק בו, ואני מאוהב בו. אדם שהולך לעולמו לא לוקח עמו שום דבר למעט החוויות והטוב והרע שהוא השאיר בנוכחותו – אני מקווה שאביא לכולם כמה שיותר טוב".

טלפון | 050-6849778


השירותים ניתנים בכל חלקי הארץ


留言


bottom of page