top of page
תמונת הסופר/תאייל הראל

העולם דרך אותיות | יעל מן



השראה פוגשת אותנו במגוון תחומים, פרץ של אנרגיה שמוביל אותנו לזוז, לפעול. תכירו את יעל מן, אמנית האותיות שתרגמה השראה מהאותיות שסביבנו ליצירות אומנות שזוכות להצלחה בארץ ומעבר לים. אזהרת ספויילר חמורה: לחיים סבן וערן זהבי יש חיבה לטיפוגרפיה ואומנות.





אותיות תמיד ריתקו את יעל מן, עוד מימי ילדותה. התשוקה לצייר אותן, לאסוף אותן כאובייקטים, לצלם אותן חבויות בתוך דלתות, בבנייני אופנה, על מדרגות, אבנים וענפים.  


בעיניה, אותיות הן ביטוי הזהות שלנו כאנשים - שמות, מינים, ארגונים, סמלים, אידיאולוגיות – את כל אלו מסמלות אותיות.

העולם בו אנו חיים מאופיין כפונקציונאלי, מרובה בצורות שקופות ובחומרים כזכוכית, פלסטיק ופרספקס המיועדים להעביר בצורה ברורה מסרים ישירים.



מעבר לצורה החלקה, הברורה, הקרה והאינפורמטיבית, ניתן להציג ממד נוסף של זהות המייצגת את התשוקות שלנו, החוויות שלנו, הנשמה שלנו.


בין לקוחותיה של יעל מן ניתן למצוא את חיים סבן אשר קיבל יצירת אמנות "אות של החיים" המלאה בהיסטוריה, רגש ואהבה לרגל הגיעו לגיל 70 - האות H מלאה בחפצים.




"העבודות שאני מציגה כרגע" מסבירה יעל, "הן התוצר של חיפוש זה, ניסיון להציג את החיים לתוך צורה ריקה ובכך אני יוצרת נתיב אישי של תקשורת בין האמן לצופה.


כל אחת מהיצירות שנוצרו הן בהשראת סיפורים, זיכרונות של חוויות חיים, תקוות של אנשים שתקשרתי עמם, מקומות בהם ביקרו, קווי אופי, תערובת של אובייקטיבי וסובייקטיבי, מקצועיים ואישיים, כולם נותנים לי השראה ליצירה. האמנות שלי היא מקורית ונוצרת בתשוקה, אהבה וכבוד גדול שאני נכנסת לחייהם של אחרים ומשמחת אותם".



המוצר הסופי הוא יצירת אמנות אישית "אות של החיים" המוארת מחלקה התחתונה ומבוססת על אותיות המכילות חיים שלמים הקשורים בקשר ישיר אל הצופה. הגדלים משתנים בהתאם להזמנה.



 

אודות האמנית, יעל מן

בוגרת בהצטיינות של ה-Parsons School of Designניו-יורק, שעבדה במחלקת העיצוב של מוזיאון ה- MOMA

וכמרצה ב"בצלאל", שואבת את השראתה מעולם האותיות והטיפוגרפיה, ומייצרת ללקוחותיה: אנשים פרטיים, חברות וארגונים יצירות בהתאמה אישית.

כמו כן, יעל מייצרת עבור חברות וארגונים, בארץ ובעולם, פסלים מוארים מפרספקס על בסיס לוגו. בתוך אותיות הלוגו יעל מלקטת ומניחה חפצים ומיניאטורות, שחלקם נוצרו על ידיה בעבודת יד, המביאים לידי ביטוי את סיפורה של החברה ומהותה.


יעל מן אמנית האותיות  052-8664516| 03-6484377 | האתר של יעל: https://www.yaelman.co.il

1 Comment


Yael Man Grego
Yael Man Grego
Oct 31, 2018

הכבוד והזכות היא להיות חלק מעולם של השראה, המנהל את חיי כבר מעל 30 שנה🙏♥️

Like
bottom of page