top of page
תמונת הסופר/תאורית לבה

טיפול אפקטיבי זה לא עוד חוג


כשאחיה נפטר ומשפחתה עברה טיפולים פסיכותרפיסטים ברמה בינונית כזו שלא נתנה עבורם פתרון מלא, הבינה רונית חיימוב, את ייעודה בחיים. את דרכה המקצועית סללה בלימודי MA כעובדת סוציאלית עם התמחות בבריאות, ופסיכותרפיסטית משך 22 שנים תוך התמחות ב 12 שיטות המתאימות באופן אישי לכל מטופל. מזה 10 שנים לאחר שפרשה מהמערכת הציבורית, מלמדת ומנחה במרכז “המרכז לפסיכותרפיה אינטגרטיבית בדרך של רונית” שבבעלותה בהרצליה, את הדרך הטיפולית המייחדת אותה, דרך המקנה לכל מטופל תכנית אישית מדויקת רק עבורו. “נטיית המטפלים להתחבר לשיטה מסוימת כשלעיתים מדובר בשיטה שהם נעזרו בה באופן אישי והתגלתה כיעילה עבורם” אומרת רונית. הגישה שלי שונה. הבנתי כי כל מטופל הוא עולם. כל מקרה שונה ולכן השיטה שפיתחתי אותה אנו מלמדים, בנויה מ-12 גישות טיפוליות כפרקטיקה ממוקדת תוך אבחון, כשכל גישה מייחדת את עצמה. המרכז תומך במטופלים באופן מעשי, מותאם אישית, אקטואלי ומעודכן. הפרופסיות השונות מאוד התקדמו עם הזמנים אך בעולם הטיפול והחינוך אנחנו מטפלים באותם שיטות מלפני 200 שנים. אם רופא היה אומר שהוא יטפל בי בטכניקה מלפני 200 שנים הייתי בורחת מהחדר. בטיפול וחינוך אנחנו תקועים. אני מאמינה שגם עולם הפסיכותרפיה צריך להיות יזמי יצירתי וחדשני- תואם את המציאות. מה מייחד את המרכז שלך?

העבודה סביב 12 שיטות בגישה ייחודית על מנת לעבוד עם כל מטופל באופן אישי

ובנוסף פיתוח 6 מנגנוני ההישרדות של האדם במאפייני אופי ודרכי התנהגות רגשיים במגוון מצבים משתנים. אני מאמינה כי בכל מטופל קיים פוטנציאל שיקומי בריא שאיתו ניתן לעבוד, כששילוב העבודה הוא גוף ונפש תוך הקשבה מתמדת, שיח ושילוב בין חוזקות לחולשות המטופל. מה המוטו בעבודתך?

טיפול מותאם אישית. בעיניי מטפל טוב הוא זה שיש לו מגוון כלים ושיטות שיועילו למטופליו, כשרצוי להתאים את השיטה למטופל ולא להיפך. מדוע חשובה התאמת הטיפול למטופל? הטרנדים והמחקרים המתחלפים מידי כמה שנים מוכיחים כי אין שיטה מנצחת. השאלה המהותית היא האם השיטה מתאימה למטופל? אחרת מהי תועלת הטיפול?

מה המוטו בעבודתך?

טיפול מותאם אישית. בעיניי מטפל טוב הוא זה שיש לו מגוון כלים ושיטות שיועילו למטופליו, כשרצוי להתאים את השיטה למטופל ולא להיפך. מדוע חשובה התאמת הטיפול למטופל? הטרנדים והמחקרים המתחלפים מידי כמה שנים מוכיחים כי אין שיטה מנצחת. השאלה המהותית היא האם השיטה מתאימה למטופל? אחרת מהי תועלת הטיפול? לסיום, תני לנו טיפים חשובים:

להיות קשובים לעצמנו, לגוף ולנפש, לעשות את הבחירות הנכונות לנו, להסיר דאגות ופחדים המונעים מאתנו עשייה, להיות יצירתיים במחשבה ולנצל את הפוטנציאל הגלום שבנו.




 

״הדרך של רונית״ | רונית חיימוב זילברמן 3634674-052 |ronithaimoff.co.il

コメント


bottom of page