top of page
תמונת הסופר/תאורית לבה

טליה גולן / על הדרך לזוגיות שהיא השראה

טליה גולן, יועצת זוגית ומינית מוערכת משתפת בדרך שלה, על תשוקה ומוטיבציה ומה האני מאמין שמלווה אותה בעשייתה לאורך השנים


תחילת הדרך – ניצוצות של השראה

בעוד כל חברותיה, חוו, בילו ונהנו, טליה היתה כבר נשואה והיא רק בת 19. עובדה זו לא השפיעה עליה ועל מטרתה מתוך חובת ההוכחה האישית האחת כי היא תגיע רחוק.

כיום כשברשותה משרד בוטיק לחשבונאות וקליניקה לייעוץ זוגי ומיני במתחם אחד, היא עוזרת לזוגות לצאת ממשברים תוך ניסוח חוזה נישואין חדש.

עוד בצעירותי כשבחרתי ללמוד את מקצוע הנהח"ש, תחום בו הורי פחות האמינו כי קיוו שאלמד תחום עיוני, האמנתי בעצמי וצעקתי: אני אצליח. ואכן כזו אני, מכוונת לעצמי מטרות הולכת עם הלב ומקשיבה, מספרת טליה.

מאז ומתמיד אהבתי להקשיב לחברים ולמכרים לתת עצות נכונות תוך אינטואיציה אישית, וקריאת מצבים אישיים כך שעם הזמן הבנתי כי יש בידי תחום חדש, שמאוד אהבתי וכי ארצה לעסוק בו במקביל לתחום עיסוקי הראשי כחשבונאית מוסמכת.

עם סיום לימודי הייעוץ הזוגי מיני, כשהתחלתי לחקור זוגות דרך מפות נומורולוגיות אישיות, הגיעה הקורונה שהביאה איתה נהירת לקוחות מבולבלים, חסרי יציבות כלכלית ומשברים בזוגיות. מתוך מצב זה, הבנתי כי חשוב לי לעזור להם ומעבר לבניית תכנית כלכלית אבנה עבורם במקביל תכנית לשימור הזוגיות. חוזה הנישואין החדש, אותו אני בונה ללקוחותי, כשיטה שפיתחתי, מושתת על תכנית עבודה כלכלית וזוגית אחת כדי לשמר את התא המשפחתי בין בני הזוג.

״מאז ומתמיד אהבתי להקשיב לחברים ולמכרים לתת עצות נכונות תוך אינטואיציה אישית, וקריאת מצבים אישיים כך שעם הזמן הבנתי כי יש בידי תחום חדש, שמאוד אהבתי וכי ארצה לעסוק בו ״

מהי השראה עבורך?

אנשים היודעים למנף את עצמם ולהמשיך קדימה מתוך קושי, הממציאים עצמם מחדש תוך עשייה המקרינה עוצמה ובמיוחד נשים, המהוות עבורי העצמה ומודל לחיקוי המצליחות לשלב בין בית, עבודה וקריירה.


מה מוציא אותך מהמיטה בבוקר? על תשוקה ומוטיבציה

הלקוחות והעסק שבניתי לעצמי כממלכה תוך הגשמה ואמונה עצמית למרות הקשיים שבדרך ומול סביבה שפחות פרגנה, הצלחתי!! ויש לי את הזכות הגדולה לעזור ולייעץ ללקוחות הנמצאים במשבר.

מה מעורר בך השראה?

שיטת החוזה הזוגי החדש שפיתחתי כיועצת זוגית מינית, המושתת על בסיס 10 הדיברות כשכל אחד מבני הזוג אומר מה חשוב לו.

חשוב לי להדגיש בפני בני הזוג שלכל אחד מהם יהיה עולם משלו ויחד יבנו עולם משותף טוב יותר תוך הבנה והכלה. הניסיון שלי להבנת הלקוחות תוך הקשבה וזיהוי המצוקות האישיות, הביאו אותי למקום בו אני מסבירה להם על הערך להצלת הבית המשותף, לעתיד טוב יותר וזוגיות מאושרת.

״הניסיון שלי להבנת הלקוחות תוך הקשבה וזיהוי המצוקות האישיות, הביאו אותי למקום בו אני מסבירה להם על הערך להצלת הבית המשותף, לעתיד טוב יותר וזוגיות מאושרת.״

הפוקוס – בו חידדת מטרות והבנת מה חשוב

עבורי היה זה תהליך של שנים בו היה לי חשוב להצליח ולהוכיח לעצמי כי אין דבר כזה אי אפשר, כשהצבתי מטרות והלכתי איתן, האמנתי שהכל אפשרי כמשפט: " אם תדמיין את זה, תעשה את זה" (וולט דיסני).


הפחד מאי עשייה, איך מתמודדים עם חששות?

אני תמיד בעשייה, ממציאה את עצמי מחדש ויוזמת לעצמי ריגושים לכן לא מרגישה בפחד שכזה. לאורך השנים תמיד האמנתי בעצמי ולא נתתי לעצמי "הנחות", לא ויתרתי הסקתי מסקנות מהעבר והמשכתי הלאה והכל תוך התנסות אישית.


צידה לדרך – מה תייעצי לאלו שבתחילת דרכם?

להיות מדויק עם עצמך ולהגדיר מטרות מראש.

לכתוב לעצמך את החזון וליצוק לתוכו את החלומות.

להקיף עצמך באנשים תומכים ומפרגנים ורצוי שיהיו אלה אנשים מצליחים שיהוו עבורך השראה.

תהיה תמיד פתוח ללמוד מהאחר כי כל אדם הינו עולם ומלואו.

הדשא של השכן אינו י רוק יותר משלך.

להיות חלק מארגון הפועל בהתנדבות עבור אוכלוסיות מוחלשות מעצים את תחושת האושר האישית.


מהו המוטו שלך?

תאהבו את עצמכם, תחגגו ותיהנו כי זמננו בעולם קצוב מכדי לבזבז אותו על שטויות.

״אני תמיד בעשייה, ממציאה את עצמי מחדש ויוזמת לעצמי ריגושים לכן לא מרגישה בפחד שכזה. לאורך השנים תמיד האמנתי בעצמי ולא נתתי לעצמי "הנחות", לא ויתרתי הסקתי מסקנות מהעבר והמשכתי הלאה והכל תוך התנסות אישית.״

 

פרטים ליצירת קשר: טליה גולן, יועצת זוגית ומינית

Comments


bottom of page