top of page
תמונת הסופר/תאורית לבה

ישעיהו שמיר

אמן פיסול ורישום


תחילת הדרך | ניצוצות של השראה את העיסוק שלי באמנות התחלתי בעצם מאז שאני זוכר את עצמי, משחר ילדותי בגן הילדים, היום אני כבר סבא לנכדים. היצירה הינה חלק אינטגרלי מהאישיות שלי, תמיד יצרתי, גם בזמני הפנוי וגם לפרנסת המשפחה כעיסוק בעיצוב דקורציות, פרסום בחוברות, איורי ספרים והרבה בפרסום חוצות ולוחות שנה. החיבור ליצירה גרם לכך שכל בקשת עבודה בתחומים הללו גרמה לי עונג רב וכיף גדול בעשיה שלה וכמובן שזה גם השפיע על הציור והפיסול שיצרתי במקביל בסטודיו שלי. מהי השראה עבורך? אני לא יודע מה פרוש המילה השראה, אני כן יודע שתמיד היה לי חשק חזק לעסוק בציור ובאמנות בכלל . וכל דבר שיצרתי נתן לי אתגר נוסף שאותו ניסיתי לייצר בעבודה הבאה. המילה שאני מחובר אליה הינה יצירה. העשייה הכרוכה ביצירה, תהליך של בריאה וביטוי ליצר באומנות שלי.



מה מוציא אותך מהמיטה בבוקר? על תשוקה ומוטיבציה כל פעם שאני יוצר בציור או בפיסול, אני פוגש במחשבות שעוזרות לי להתחיל את העבודה הבאה, שגם אותה אני תמיד יודע איך אני מתחיל אבל ממש לא יודע איך תתפתח - הסקרנות ותהליך היצירה הם שנותנים לי את הדרייב החשק והסקרנות להתחיל ולגלות מה יתפתח ויצא ממנה, כמובן שתוך כדי עשייתה אני כבר חושב גם על דברים שנותנים לי את החשק להתחיל אחרי זה את העבודה הבאה. השרשרת והקשרים הללו גורמים לי כל הזמן להתרגש ולהתחיל את היום הבא.





מה מעורר בך השראה? אני מצייר בעיקר אנשים, את כל סוגי האנשים ובזמן שאני רושם אותם אנחנו מדברים, גם בגלל שאני לא רוצה שהמודל ישתעמם וגם בגלל שהוא מעניין אותי וזה מוסיף לי מימד נוסף אודות האישיות שלו, מרכיבי האופי. השיחות הללו, למדתי לימים, מסייעות לדמות להתפתח ואני חושב שזה בא לידי ביטוי בתוצר - ברישומים ובציורים. השיחות במפגש עם האנשים, המילים והסיפורים נותנים לי הרבה השראה.




שינוי | הרגע הזה בו יש פוקוס, חידדת מטרות והבנת מהחשוב. את הרישומים אני מתחיל בדף חלק ונקי שהוא מגרש ההתרחשות של העבודה. אני לא ממש שולט בתהליך, הוא זורם ואחרי כמה ימים אני בודק את מה שיצרתי כשאני פחות זוכר מה שרציתי להראות ונותן מבט יותר נטרלי על הרישומים, כך גם בודק את הציורים שאני מבצע מהרישומים. אם ברישום יש בסטודיו לפחות אדם אחד נוסף, שאותו אני רושם, בציורים אני מאוד לבד ומרוכז רק בעשיה.



על פחד ואי עשייה - או איך מתמודדים כשמלאים חששות? עד היום לא היה לי פחד של אי עשיה בעיקר בגלל שאני יוצר בכמה תחומים ואני יכול לעבור ביניהם ולאגור חשקים להמשך העבודות.


צידה לדרך | איזה עצה היית נותן לאלו שבתחילת דרכם? אני עדיין מרגיש כמו בתחילת הדרך ושאני לפני סט העבודות החשובות שלי שאצור למרות שכל הדברים שיצרתי עד היום חשובים לא פחות כי הם שהובילו אותי לעבודות הבאות, ובעזרת הידע שצברתי אוכל להגיע למה שאני רוצה עוד לטפל. מה המנטרה האישית שלך? אני יוצר אמנות כי זה מה שאני אוהב לעשות, לכן לא משנה לי רמת העבודות אלא להמשיך וליצור כל הזמן. העשייה היא העיקר וההנאה שבחיים שלי.

אני יוצא אמנות כי זה מה שאני אוהב לעשות, העשייה היא העיקר וההנאה שבחיים שלי. העשייה הכרוכה ביצירה, תהליך של בריאה וביטוי ליצר באומנות שלי הסקרנות והתהליך היצירה הם שנותנים לי את הדרייב להתחיל ולגלות מה יתפתח ויצא ממנה

yshamir.com 050-6861717 רח הגשר 7 | הוד השרון

Comments


bottom of page