top of page
תמונת הסופר/תאורית לבה

כשהבית יותר טוב מהחופשה

האדריכל המוערך מטי סטפן גדל בבית יצירתי של אבא צלם ומשפחה של מעצבים וציירים. עוד בצעירותו התעניין במבנים ועיצוב, לכן אין זה פלא כי בחר בלימודי אדריכלות והפך למצליח בתחומו. בראיון מרתק למגזין משתף מטי סטפן כיצד התחיל ובמה יצירתו נבדלת מחבריו בתחום.



אז איך הכל התחיל?

גדלתי והושפעתי ממשפחתי, בה שררה אווירת אמנות, אסתטיקה ועיצוב. אבא צלם ובני דודי מעצבים וציירים כך שעוד כנער, גיליתי עניין בעיצוב ובמבנים וכשסיימתי את לימודי הארכיטקטורה באוניברסיטת ת"א, הגשמתי חלום.

תאר את תחילת הדרך

סיימתי את לימודי התואר BArch בפקולטה לאדריכלות ע"ש עזריאלי באוניברסיטת ת"א.

במהלך שנות עבודתי הראשונות, התנסיתי בעבודה במשרדי אדריכלים שם צברתי ניסיון מקצועי ובינלאומי כשהתנסיתי במגוון רחב בתכנון מגוון של פרויקטים ציבוריים ופרטיים. עם הזמן, בשנת 2005, פתחתי עסק עצמאי, משרד המתמחה בתכנון פרויקטים בשיטת ה Total design מתוך תפיס האישית כי המבנה האדריכלי, עיצוב הפנים ותכנון הנוף הינם חלק אחד.

בין הפרויקטים המובילים שלקחתי בהם חלק היו: בית פרס לשלום, מלונות בוטיק, זכיה בתחרות שיפוץ בנק ישראל ועוד.



מה מלהיב אותך ומהי הייחודיות בעבודתך?

המסע להגשמת חלום לחוויה, כשבסיום כל פרויקט התוצאה עולה על דמיון של הלקוח. אני מרגיש אושר גדול, סיפוק והצלחה כשהלקוחות מתפעלים באופן עוצמתי בסוף כל פרויקט, ואף יותר מזה כשמספרים לי לאחר שנים, כי ביתם עדיין נחשב עבורם חלומי, והוא המקום הטוב ביותר אליו הם מתגעגעים גם אם יצאו לזמן קצר, כמו לחופשה. עבורי, תחום האדריכלות הוא מעבר למקצוע, הינה דרך חיים של הפיכת חלום למציאות וההתלהבות שלי, כל פעם מחדש היא לייצר עבור הלקוחות חוייה והגשמת חלום כשתמיד אני רואה את הפרוייקט נולד עוד לפני הסקיצה הראשונה.

ספר על פרויקט שאהבת

היה לי הכבוד לקחת חלק בתכנון וביצוע של בית פרס לשלום, פרויקט שהגיע מהאדריכל מסימילאנו פוקסס. מורכבות הפרויקט היה אתגר אדריכלי והנדסי בו הצלחתי אני ועוד צוות אדריכלים נבחר, לשעבד טכנולוגיות בכדי ליצור פרויקט אדריכלי על זמני המתעד את היסטוריית המקום.

אם לא היית אדריכל, היית.. צלם. תחום אותו אני אוהב מאוד. וטיפ לסיום לאדריכל המתחיל..


להתמיד וללמוד כל יום מחדש, לשאוף לשלמות ובעיקר להיות ורסטילי ויצירתי עם שינויים בפרויקט, בשטח ובעבודה מול הלקוחות.






 

לפרטים נוספים: ‫Stefanm@bezeqint.net‬ פייסבוק: מטי סטפן אדריכל


Comentarios


bottom of page