top of page
תמונת הסופר/תאייל הראל

עו״ד קרן ראובן כהן: ״התחדשות עירונית היא משימה חברתית לאומית״


עו״ד קרן וחיים ראובן כהן. צילום: אלבום פרטי

עו”ד קרן ראובן כהן שנבחרה בין 70 המשפיעים בישראל בנדל”ן והתחדשות עירונית לשנת 2021 של אתר מגדילים מסבירה: “בניינים ישנים שגרה בה אוכלוסיה מבוגרת בלי ממ”ד ובלי שהבניין עמיד ברעידות אדמה זו סכנה וכשאין עתודות קרקע בערים הגדולות התחדשות עירונית (תמ"א 38 ופינוי בינוי) הופכת להיות משימה לאומית לקדם אותה לטובת כולנו”. “בימים אלה נבחרתי בין 70 המשפיעים בישראל בנדל”ן והתחדשות עירונית לשנת 2021 של אתר מגדילים. זהו הישג שנותן ביטוי לעבודה מקצועית ונכונה בליווי אלפי לקוחות בתחום הנדל”ן, ליווי עשרות פרוייקטים של התחדשות עירונית. אליו הגעתי אחרי שנים רבות של התמקצעות והתמחות בתחום”. עו”ד קרן ראובן כהן, שותפה במשרד עורכי דין כהן – ראובן ושות’ ומובילה את מחלקת הנדלן והתחדשות עירונית במשרד. היא הוסמכה בשנת 1999 כעורכת דין. לאחר שהוסכמה עבדה יחד עם ח”כ ציפי ליבני כאשר האחרונה התמנתה לשרה, הייתה היועצת הבכירה במשרדים בהם כיהנה ליבני כשרה בסה”כ הייתה כ- 6 שנים בתפקיד וצברה ידע וניסיון רב מול גורמי מקצוע ורשויות.משנת 2005 כשסיימה את התפקיד פנתה לעבודה כעורכת דין כאשר המוטו המוביל אותה בעבודה המקצועית, כך היא מסבירה: ” להיות שם בשביל הלקוחות בקבלת החלטות משמעותיות וחשוב לא פחות תוך הנחת תשתית נכונה ומדוייקת לכל לקוח ולקוח”. “אני רואה במקצוע עריכת דין, שליחות שמצליחה לייצר צדק לבני אדם. בעבודתי אין עניין של קבלת החלטות אמיצות. ההחלטות חייבות להישען על עוגנים הקבועים בחוק או בהוראות דין אחרות”

בשנים האחרונות משרד עורכי הדין כהן – ראובן ושות’ מוביל עשרות פרויקטים של התחדשות עירונית ועו”ד קרן ראובן כהן כמי שמובילה את מחלקת הנדל”ן והתחדשות עירונית במשרד מסבירה: “בניינים ישנים שגרה בה אוכלוסיה מבוגרת בלי ממ”ד ובלי שהבניין עמיד ברעידות אדמה זו סכנה וכשאין עתודות קרקע בערים הגדולות, התחדשות עירונית (תמא 38 ופינוי בינוי) הופכת להיות משימה לאומית לקדם אותה לטובת כולנו”. ממשיכה עו”ד קרן ראובן כהן ומסבירה: “אני יחד עם צוות המשרד מטפלים היום בדיירים רבים בתחום ההתחדשות העירונית לסוגיו: תמא 38 או פינו בינוי ומדובר באחריות רבה על הכתפיים עבור דיירים שמעבירים את הזכויות שלהם בנכס החומרי המשמעותי בחייהם קורת הגג שלהם מתוך ידיעה כי בעוד מספר שנים הם יוכלו לקבל בית חדש על כל המשתמע מכך. חשוב להיות בידים מקצועיות ומנוסות שמכירות את התהליך. הניסיון שצברתי בנושא הזה היום עומד לטובת דיירים רבים שבוחרים בנו להוביל אותם במסע הזה וכן יזמים שמשרדי מלווה בפרוייקטים מהסוג הזה”. עו”ד קרן ראובן כהן רואה חשיבות רבה להמשיך את מדיניות ההתחדשות העירונית ולשכלל אותה מבחינת התהליכים ובצומת הדרכים שבה נמצאת היום התוכנית. היא מבקשת להעביר מסר

חשוב לקברניטי המדינה: “התחדשות עירונית היא משימה חברתית לאומית והיא מנוע הנדל”ן בעתיד. בהעדר קרקעות המדינה חייבת להמשיך ולהוביל שינויים והסרת חסמים בנושא הבניה. מחירי הדירות עולים וחלום הדירה מתרחק מהצעירים קיצור ההליכים יכול להוביל לבניה בהיקף נרחב כך יגדל ההיצע ויענה או יעלה על הביקוש רק כך ניתן יהיה להוריד את מחירי הדיור ולתת לצעירים אופק לרכוש דירה במחיר הגיוני ונח”. השילוב בין מקצועיות והתמחות יחד עם שירות ברמה האישית הוא מוטו שמוביל את עו”ד קרן ראובן כהן בעבודתה: ” כל עסקת מקרקעין וכל בניין שאנחנו מטפלים בו מטופל על ידינו באופן אישי, אנחנו משרד בוטיק בנדל”ן וההתחדשות העירונית אנחנו אלא שמצויים בקשר עם הדיירים ומטפלים בהם אישית. האחריות לכל פעולה חשובה ולכן אנחנו הם אלא שבחזית “. העבודה המשותפת יחד עם בעלה עו”ד חיים כהן תרמה ותורמת למשרד להגיע להישגים המקצועיים המשמעותיים אליו הוא הגיע, מסבירה עו”ד קרן ראובן כהן: “מאז 2012 אני עובדת יחד עם בעלי עו”ד חיים כהן לאורך השנים למדנו להשלים אחד את השניה ולהיות אחד ועוד אחד שנותן שלוש! ״היכולת שלנו להשתמש ולמנף כל אחד את מה שהוא טוב בו מעניקה מטריה רחבה של מקצועיות ללקוחות המשרד. בהתחדשות עירונית במיוחד נדרשת רגישות ויחס אישי ואנחנו נמצאים שם בכל זמן נתון”. עו”ד קרן ראובן כהן משוכנעת ומאמינה שהכח להזיז דברים ולשנות נמצא בידים שלנו ולעולם צריך להתמיד, להתמקצע ולשמור על תודעת שירות ללקוח גבוהה: “אנחנו משרד בוטיק ככזה אנחנו מקפידים יום יום לשומר על רמה גבוהה של מקצועיות וחדשנות שמובילה להצלחות יחד עם זמינות ושירות ללקוח”.

 


Comments


bottom of page