top of page
תמונת הסופר/תאייל הראל

קול קורא** אנתולוגיית סיפורים 2022 בנושא ריפוי - בסימן יום ההשראה הבינלאומי שיערך ב-5.5.2022





עורכת האנתולוגיה: אורית מרלין-רוזנצוייג | סופרת ועיתונאית


יוזמת האנתולוגיה ומייסדת יום ההשראה: המשוררת והסופרת טלי דביר לבנת


מועד אחרון להגשה: 21.2.22 יום שני


את היצירות יש להגיש במייל : 11onetlv1@gmail.com


מהות:

המשתתפים יתבקשו להגיש סיפור קצר או מחזה שאורכו לא יעלה על 1500 מילים בנושא ״ריפוי״ הנושא השנתי הנבחר של קהילת יום ההשראה הבינלאומי.


כותבות וכותבים מוזמנים לשלוח לנו יצירות בנושא ״ריפוי״ הנושא השנתי הנבחר של קהילת יום ההשראה הבינלאומי. התפשטות נגיף הקורונה בעולם עוררה בהלה, מלוּוה במשבר כלכלי משמעותי ובנפילה חדה של הבורסות בעולם, אי הודאות בעידן משתנה, ריפוי ביצירה, שחרור המתבונן והתחדשות.


זמנים: מה, איך ומתי מגישים

הגשת הסיפורים עד ה-21.2.22 העוסקים בריפוי, החלמה, תקומה, התחדשות.



המשתתפות והמשתתפים מתבקשים לשלוח את עבודותיהם כקובץ WORD מצורף אל כתובת הדוא"ל: 11onetlv1@gmail.com



יש לרשום בראש המסמך פרטי זיהוי והתקשרות: שם מלא, מס' טלפון, כתובת דוא"ל. כמו כן יש לצרף קורות חיים קצרים (לא יותר מחמש שורות).


הסיפורים הטובים ביותר בהתייחס לקריטריונים כגון: עומק הדמויות, מקוריות, סגנון, והיכולת של הכותב לשים עצמו

בנעלי האחר, תוך הבנת רגשותיו והתנהגותו - יפורסמו באסופת הסיפורים.


באימייל הנשלח יש לכתוב בכותרת ובאופן בולט : עבור יום ההשראה הבינלאומי


כל יוצר יכול להגיש סיפור אחד בלבד.


היצירות יתפרסמו בדיגיטל באתר יום ההשראה הבינלאומי החל מה- 5.5.2022


 

אודות העורכת | אורית מרלין-רוזנצוייג


עיתונאית, סופרת ותסריטאית.


רומן הביכורים שלה ״לגנוב את השמש״ פורסם ב-2019 בהוצאת ״כתר״.

בוגרת תואר שני בבית הספר לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סטיב טיש, אוניברסיטת תל אביב. בוגרת לימודי תואר ראשון בתקשורת ופילוסופיה, אוניברסיטת תל אביב ובית הספר לעיתונאות "כותרת".

החלה את דרכה בתקשורת לפני כעשרים וחמש שנה כתחקירנית ורעיונאית בתכנית היומית "שעון קיץ" בערוץ 3 (ICP) והייתה בצוות הסטודנטים שהוזמנו להקים את מחלקת החדשות ז"ל של "רדיו תל אביב" בימיו הראשונים.

כתבה את התסריט לסרט משפחתי על הצייר ראובן רובין ואשתו אסתר, הייתה רעיונאית של דודו טופז בעונתה האחרונה של "הראשון בבידור" ("שידורי קשת"), פרסמה סדרת טורים אישיים ב"טיים אאוט" (בעריכת דבורה פישמן), והשתתפה כשחקנית אורחת בסדרת הרשת "הכח שעריים – קומדיה בועטת".

בעלת חברת בוטיק לספרי ביוגרפיה, לפי שיטה ייחודית שפיתחה לשחזור אירועים מהעבר עם האנשים מאחורי הסיפור בשילוב תחקיר היסטורי רחב יריעה. מרצה אורחת בפסטיבלי נשים ובבתי ספר תיכוניים בנושאי נשים ותקשורת, קולנוע והחיים הסודיים מאחורי עולם השואו-ביזנס.

כעיתונאית בכירה ב"לאשה" מקבוצת "ידיעות אחרונות" ראיינה את האנשים המשפיעים בישראל ובעולם, אמנים, ספורטאים, פוליטיקאים, סופרים ושחקנים הוליוודיים, ופרסמה אינספור סיפורי חיים יוצאי דופן ובלעדיים, בין היתר עם בתו של מלך תאילנד, משפחתו של טייס "סבנה", זונת הצמרת לשעבר קאסווירה הולנדר, משפחת אגיאר לאחר ההכרזה על מותו של גומא ז"ל – רשימה חלקית בהחלט.

בשנת 2019 צילמה סדרת סרטונים ל-YNET עם ילדי נשים שנרצחו על ידי בני זוגן, מביימת את סרטי הווידאו המרחיבים לכתבות שלה בפרינט, ונמצאת בתחקיר מתקדם לפרויקט דוקומנטרי.






אנתולוגיית שינוי | 2021




הקפסולה 2019 בנושא השראה | משוררים כותבים השראה


הקפסולה 2020 בנושא שינוי | 222 משוררים כותבים שינוי


הקפסולה 2022 בנושא תשוקה |200 משוררים כותבים תשוקה


תמונות מאירוע ההשקה אנתולוגיה בנושא ״תשוקה״











 

אודות מיזם יום ההשראה הבינלאומי


יום ההשראה נוסד בשנת 2018 ע״י הסופרת, האמנית והפרסומאית טלי דביר לבנת, מאז היווה בית למאות מיזמי תרבות בעולמות תוכן שונים, האתר מספק הצצה לפרויקט המרתק, הפועם והיוצר.

הרעיון להקדיש יום אחד לחבר בין חדי קרן ולעודד חשיבה פתוחה, שונה. יום אחד שהוא מעבדה, מעבדה לרעיונות קהילתיים ובית ליצירה. מעבדה שנפתחת פעם בשנה למשך 24 שעות.

כמו הייתה קהילת ההשראה לב פועם המבקש לזעוק את תחושותיו, בחוש הומור השמור ליקום בחרה הקהילה בשנת 2019 חודשים לפני שפרצה מגפת הקורונה נבחר הנושא השנתי לשנת 2020. הנושא הנבחר היה ״שינוי״ והנה הגיע נגיף הקורונה שעצר את הזמן ושינה לאנושות את המסלול. קריאה והתבוננות ביצירות בשנת השינוי היא פלא צרוף.

בימי הסגר של שנת הקורונה נשלח שאלון לחברי הקהילה בו נתבקשו החברים לבחור את הנושא לשנת 2021 והנושא שנבחר הינו ״תשוקה״ התשוקה לחיים, לעשייה, ליצירה, לביחד, בלי מסכות, בלי בידודים וסגרים.

אט אט מתחילה קהילת ההשראה ליצור לוח שנה קריאטיבי מבוסס רחשי לב, היסטוריה נרקמת.


תודתנו נתונה לכל שגרירי ההשראה, בהווה, בעבר ואתן.ם שגולשים.ות באתר ורוצים לזוז. בואו. קהילת ההשראה היא מעבדה שנפתחת פעם בשנה למשך 24 שעות של יצירה ועשייה.

נחלום יחד, נגשים ונמשיך את העשייה מידי שנה. מסורות של משוגעות.ים. כמוני.


השראה היא מונח רחב, רחב מידי ולכן הוחלט שכל שנה יום ההשראה יבחר נושא שנתי סביבו תסוב היצירה של אלפי החברים בקהילה.

2019 - השראה

2020 - שינוי

2021- תשוקה

2022- ריפוי









Comments


bottom of page